Alla inlägg under november 2009

Av jnjo - 28 november 2009 12:20

igår sprang jag. och sprang. jag infriade alla löften till barnen. ofta innebär det att man skall springa en viss sträcka, ibland fram och tillbaka, på tid. en tävling. som är allra roligast när fröken jess är med.


det var rent vidrigt att springa när en förälder tog tiden. jag kände mig lite otymplig och mest ivägen. därför blev det bara pinsamt när pappan stod där och tog tid. jag satte visserligen rekord, men ändå letade sig pinsamheten fram i ansiktet.


jag bröt mot reglerna också. jag fick barnen att göra det med mig. MAN FÅR INTE SPRINGA I KORRIDOREN ELLER I KLASSRUMMEN. men jag tyckte det var på sin plats att vi gjorde något kul. så när det var fyra barn kvar och en halvtimme innan vi skulle gå till ett annat fritids tog jag och blev ett monster som jagade dessa små. vi hade skitkul och därtill blev det ännu mer spring.


när vi lekt klart samlade jag dem och frågade ifall någon visste vilken regel vi brutit mot under leken. alla var på det klara med att regelbrott begåtts och även vilken regel. jag förklarade att vi gjorde ett litet undantag eftersom det var min sista dag och jag gett tillåtelse. 


jag har redan panik över december. jag tycker om mitt jobb. även om ungarna är katastrofalt jobbiga och skrikiga och bråkar och gråter och slåss och vägrar lyssna och inte lyder, så är de på samma gång helt underbara, roliga, gosiga och duktiga och efter varje jobbdag går jag hem med ett varmt hjärta. pga ungarna.

jag vill inte sluta. jag vet att jag kommer få jobba där mer, men det är ändå bara strödagar. 


så. nu är jag arbetslös igen. och har en blogg till förfogande som jag kan gnälla i.

:D 



Av jnjo - 27 november 2009 11:27

min sista dag på jobbet. barnen skall få glass i stora lass och jag skall försöka smyga med mig iaf hälften av dem hem.


hem, det vet jag förresten inte hur länge till det är.



denna veckan har som vanligt gått förbannat fort och jag får panik över att det är mindre än en månad kvar av detta året nästa vecka. vart tog jag vägen?

skål alla som skall bli fulla och glada ikväll.

Av jnjo - 25 november 2009 16:28

checkar min gamla blogg (http://djess.bloggagratis.se) och tittar på vad jag skrev för ett år sedan. jag skrattade särskilt åt detta:


det är så vackert. jag ser min bloggtitel på sidan nittiosex på bloggtoppen.

'yesterday don't mean shit'. jag ler åt det och tänker vilket vackert namn det är och hur bra det tar sig ut bland alla 'gullegumpans skoblogg' och 'fiffis fittstyling' eller 'saras sexiga modeblogg'. ja, jag vet inte alla namnen.

 

 

fiffis fittstyling? haha. jag är så påhittig. verkligen. men jag minns tiden. det gick bra för min blogg. så fick jag scenskräck och slutade blogga där. typishkt.

Av jnjo - 24 november 2009 16:40

jeppe: hrrm..(tittar på hastighetsmätaren) en vacker dag kommer du åka dit så jävla hårt för fortkörning. BARA SÅ DU VET!!!



ehehe :(

Av jnjo - 23 november 2009 18:51



mallory knox säger:
duce
HEJRÅHEJRÅHEJRÅ! du kommer tänka på mig och att jag är cp! LÄTT!
hahahahaaa
äsch, jag är liiiite för trött för mitt eget bästa. och alla andras också för den delen. i den här takten har jag en novell i beredskap
jag borde ju också duscha. men hur kul är det då? man blir ju REN. hur hjort är det? HAHAHAHA
-dör-
-fnissar ihjäl sig irl-

 
jag terrar inte julian - jag lider av sömnbrist och har hysteriskt roligt åt mig själv på msn medan han duschar. hahaha..ren och hjort. seriöst, jag är ON FIRE ikväll.



;D ;) ;D ;D ..............

(upptäcker att här finns en smileyfunktion. -testar- Skrattande  <--- 'skrattande' heter den. funkar)

Av jnjo - 23 november 2009 18:28

ivrigt barn: du! du! vad står det där? (pekar på vad hon förmodligen själv skrivit alldeles nyss)

jag: hrm..(börjar ljuda bokstäverna för att få ordning på kaoset) ....pr..är det ett pr? ah. okej. pr..prrevken..vad är prrevken för något? (ytterst förvirrad uppsyn)

ivrigt barn: (ytterst överlägsen uppsyn) men hallå! du ser väl att det står PRICKEN!

jag:...jahaa. nu ser jag. (magistermissknowitall träder in) fast du har stavat helt fel vet du.



:/

helt knäppt att barnen trots detta totalt avgudar mig på mitt jobb.

Av jnjo - 23 november 2009 11:33


mallory knox säger:


 

devildriver hade älskat oss. vi är bästa fansen

 Enslave säger:

ja faktiskt

och snüggast!

mallory knox säger:

 

givetvis. går inte hitta några snyggare än oss. :´)

Enslave säger:

precis :]



mallory knox säger:


så snygga att det är lite obehagligt att gå i närheten av oss. lite som om vi vore för bra för att vara sanna.

Enslave säger:

faktiskt

mallory knox säger:


(snacka om boosten jag kör på mig själv atm)

Enslave säger:

supermodeller får liksom koplex när de står brevid mig.. och MED ALL RÄTT!

 

 

 

vi tror på oss själva!

Av jnjo - 23 november 2009 10:57

det vankades tidig morgon för jess och då blir hon såklart nervös för att försova sig så hon väljer att stanna uppe hela natten. hon känner sig som en övertänd tjackhora atm.



jag vill tacka charlee för att han ställde upp med att hålla mig sällskap natten igenom. (sanningen är att han är en äcklig mammagris som alltid måste vara där jag är. mer eller mindre.)

jag vill också tacka kent och en viss person för visa ord och insikt.

jag var verkligen DEEP inatt. riktig deep shit alltså.

shit. varje mening börjar med 'jag'.

JAG är trött. JAG ber om ursäkt för tillfällig brist på allt vad liv innebär.


JAG skiter i det här nu.

Ovido - Quiz & Flashcards