Alla inlägg under december 2010

Av jnjo - 30 december 2010 14:26

var beredda på vääääärldens jävla blandning här va (och lämna dörren öppen för min glömska, skitsvårt att hosta upp alla låtar när jag inte kan se vilka som spelats mest and so on):


30 seconds to mars - this is war

against me! - i was a teenage anarchist

artmade - gone

artmade - don't belive you

black stone cherry - big city lights

blink 182 - dammit

bloc party - flux

brad paisley - whiskey lullaby

brandon flowers - crossfire

bruce springsteen - radio nowhere

buckcherry - broken glass

casey frazier - elysian fields

ceo - come with me

christina aguilera - not myself tonight

creed - one last breahte

damien rice - 9 crimes demo

daniel adams-ray - gubben i lådan

dark tranquillity - misery crown

david rush - shooting star

den svenska björnstammen - kärlekens matadorer

devildriver - i've been sober

devildriver - resurrection blvd

dexy's midnight runners - come on eileen

duck sauce - barbara streisand

edward sharpe and the magnetic zeros - home

emiliana torrini - jungle drum

erasure - a little respect

familjen - det snurrar i min skalle

familjen - det var jag

fleetwood mac - go your own way

fleet foxes - white winter hymnal

fulkultur - fuldans

goldfinger - wasted

graveworm - need a hero

hadouken! - house is falling down

hadouken! - mic check

hardcore superstar - run to your mama

heaven shall burn - black tears

hoffmaestro - highway man

hoffmaestro . so do you

håkan hellström - jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mkt att jag hatar mig

i boys della nord - pazza inter

in flames - my sweet shadow

kanye west - power

kent - livrädd med stil

kent - vals för satan (din vän pessimisten)

kenta gustavsson - just idag är jag stark

kingdom come - stargazer

lady antebellum - need you now

laleh - hide away

lars winnerbäck - om tiden vill ifatt

lars winnerbäck - dunkla rum

lars winnerbäck - åt samma håll

lasse lindh - du kan få mig hur lätt som helst

liberator - girls i had

lil jon, LMFAO - outta your mind

lil jon, LMFAO - shots

lillasyster - nu har jag fått nog

lita ford & ozzy osbourne - close my eyes forever

machinae supremacy - indiscriminate murder is counter-productive

machine head - davidian

marilyn manson - if i was your vampire

marilyn manson - putting holes in happiness

marilyn manson - this is the new shit

marilyn manson - leave a scar

marilyn manson - four rusted horses

marit bergman - my love

melanie fiona - monday morning

melissa horn - jag kan inte skilja på

miley cyrus - when i look at you

millencolin - the ballad

moby - extreme ways

mötley crüe - toast of the town

nationalteatern - kolla kolla

nationalteatern - barn av vår tid

nationalteatern - men bara om min älskade väntar

nationalteatern - speedy gonzales

no use for a name - international you day

nomy - cocaine

otep - rise, rebel, resist

our lady peace - innocent

ozzy osbourne - life won't wait

pendulum (in flames) - self vs self

raised fist - killing it

raised fist - wounds

rancid - journey to the end of easy bay

rancid - as wicked

raunchy - confusion bay

rise against - injection

rise against - worth dying for

rocking son - moskau

royal republic - tommygun

saosin - you're not alone

sevendust - face to face

sick puppies - you're going down

sidney samson - riverside

slagsmålsklubben - övningsköra

snow patrol - set the fire to the third bar

soilwork - let this river flow

sonic syndicate - my own life

sonic syndicate - turn it up

stone sour - wicked game

sweet chariots - frankly

sweet chariots - cry no more tears

tegan and sara - where does the good go?

tegan and sara - back in your head

tenacious d - kickapoo

the killers - somebody told me

the knife - silent shout

the offspring - can't get my head around you

the offspring - you're gonna go far, kid

the pretty reckless - makes me wanna die

the red jumpsuit apparatus - false pretense

the weepies - the world spins madly on

thåström - över sundet

tim buckley - song to the siren

tom mcrae - my vampire heart

toy dolls - nellie the elephant

yolanda be cool and dcup - we no speak americano




satan!

jag hade såklart kunnat slänga upp min spotifylista här, men jag gillar att skriva. även om det här blev omständigt. pewh. med reservation för min glömska är det här mitt år. mer eller mindre. vilken bra musiksmak jag har. :)



Av jnjo - 30 december 2010 00:26

nytt år på lördag. mitt år särskilt.

nästa vecka nytt land. nytt liv. förtvivlan blandar sig med äventyrets berusande glädje.


sluta röka, snusa och dricka. det blir en spännande början. ni är välkomna att vadslå om saken. med varandra då, jag är bara objektet. 

i bästa fall - vi ses till sommaren och då är vi alla skitglada och jag är svinsnygg och förhoppningsvis fortfarande rödhårig.

i värsta fall - vi ses tidigare än ni anar och vi själva vill.


gott nytt år. den här låten är mitt farväl till 2010:

Av jnjo - 11 december 2010 01:45

senast jag var såhär oattraktiv måste ha varit dagen då jag föddes.

min sjukdom gör att jag känner mig så jävla äcklig. känner mig lite som en nyfödd med slajm och skit. fan.


jävligt flummig kväll som delvis innehöll närvaro av världens fetaste kökskniv då vi har en psykopat rännandes kring vårt hus. (vi vet inte om han egentligen ränner här, men äger en psykopat ens adress och telefonnummer på en lapp torde man bli rädd emellanåt iaf)


sällskapsspel påbörjades för sent och spelades med låsta dörrar. på berg och ekdahls begäran försökte jag sätta ihop en playlist med julmusik. gick ju sådär. så jäkla köttigt och bara tanken på att ha carola på min spotty gjorde att jag kräktes lite i munnen istället för i vasken som annars ikväll. ja, jag är äcklig, vafan?



har en knuta i armhålan. misstänker cancer. inbillningssjuk nu också. det kan ju absolut inte bara vara en svullen lymfkörtel i samband med bautaförkyldningen. nej då.


om ett halvår är det dags för festival igen. tänk på det när ni klagar.

det är typ...imorgon om en dag är riktigt lång.

godnatt.

Av jnjo - 10 december 2010 12:58

säljer mig minst tjugoåtta ggr om dagen känns det som.

det här med att leta boende i ett annat land är heeeeelt annorlunda än här.

shiet alltså.

Av jnjo - 9 december 2010 13:52

inatt drömde jag om harry. han var skitsur på oss för att vi inte ordnat en ordentlig 'välkommen hem'-fest åt honom. sedan minns jag inte vad som hände, men plötsligt låg harry och muhovic och hånglade i någons säng. för helvete muhovic, skärp dig liksom. och hennes försvar var att de 'bara hånglade, det är ju inte så farligt!'


sedan träffade jag någon kille jag inte alls vet vem är. det känns lite konstigt att man kan drömma om folk som inte existerar? eller. så finns dem men man kommer inte ihåg att man träffat dem? jag vet inte.


just nu knallar jag runt och är 'manligt sjuk' som grannen annelie påpekade igårkväll. manligt sjuk - jävligt gnällig och sjuk intill döden ungefär. känn er träffade, karljävlar.

vaknade klockan sex imorse av att tungan var helt igentorkad och munnen gick knappt att stänga. det var längesedan jag kände mig så jävla attraktiv. önskade att någon av mina gamla killar varit här just då, de hade aldrig velat lämna mig. särskilt som jag knappt kunde prata, rosslade och bara snorade omkring i min misär.



nu skall jag försöka ta tag i min sjukliga kröpp och städa. det är ju jävligt tilltalande när man knappt kan gå upprätt utan att drabbas av undergångshuvudvärk.

gött. hej med er!

Av jnjo - 6 december 2010 10:21

idag är det måndag. vad trevligt. en dag som alla andra. allt bara flyter samman när man inte har någon rutin eller plikt. jag trampar runt i en jävla vardagsgyttja och jag får inte grepp. tack gode för att jag snart lämnar detta.


för ovanlighetens skull skall jag köra till karlskrona idag. en väg som är så tråkig att man begår självmord fem gånger om innan man är framme. cheers.

Av jnjo - 5 december 2010 01:45

här ovanför, där jag skriver nu, där är en liten ruta där olika bloggar hela tiden rullar upp. vissa har fattat konceptet med att sälja sig. sedan finns det bombade fjabbar som inte förstått grejen alls och måste ha mindre än noll läsare om dagen.

en brilljant tjej skrev innan:

blir bara mys med vännerna hela dagen. uppdaterar om det ikväll =)



seriöst? vem vill läsa om det? vi fattar grejen. sådant kan reta mig.

skriv om annat än att ni att uppkurade med filtar och tittade på någon tjejig film där killen jagade ifatt tjejen på flygplatsen och talade om att han älskade henne happy happy end of story.


blir jag såhär snarstucken när jag inte dricker? eller blir jag det för att jag är trött? eller kanske tillochmed för att jag nyss insett hur fräsch kate bosworth är även om hon uppenbarligen slutat äta och glömt bort hur man gör. djeeez vilken smal puma.


tävla mot klockan. 02 äre bed time. godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards